Dokumenty
Aplikacja składa się z elektronicznego formularza zgłoszeniowego, do którego należy wgrać poniższe dokumenty jako pliki PDF. Jeśli nie zaznaczono inaczej, wszystkie dokumenty powinny być przygotowane w j. angielskim.
Project Statement
Opis projektu badawczego lub badawczo-dydaktycznego z listą działań, które będą realizowane podczas grantu i uzasadnieniem konieczności jego realizacji w wybranej instytucji w USA oraz rzetelną bibliografią w formacie MLA (Modern Language Association).
Dodatkowo, opis projektu powinien zawierać informacje na temat spodziewanego wpływu stypendium na karierę kandydata, jego instytucję macierzystą oraz reprezentowany obszar naukowy, zamierzenia związane z upowszechnianiem rezultatów projektu oraz plany na trwałą współpracę z instytucją goszczącą.
WAŻNE: Ze względów technicznych bibliografię należy scalić z Project Statement w jeden dokument PDF.
Zaświadczenie o zatrudnieniu
Aktualne zaświadczenie o zatrudnieniu w jednej z następujących instytucji działających w Polsce: uczelni, federacji podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki, Polskiej Akademii Nauk i jej instytutach naukowych, instytucie badawczym działającym na podstawie ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o instytutach badawczych, międzynarodowym instytucie naukowym utworzonym na podstawie odrębnych ustaw działających na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, Centrum Łukasiewicz, działającym na podstawie ustawy z dnia 21 lutego 2019 r. o Sieci Badawczej Łukasiewicz, instytutach działających w ramach Sieci Badawczej Łukasiewicz, Polskiej Akademii Umiejętności i innych podmiotach prowadzących głównie działalność naukową w sposób samodzielny i ciągły.
Zaświadczenie może być w j. polskim.
Zaproszenie z instytucji goszczącej
Aktualny list zapraszający z instytucji goszczącej w USA, wystawiony przez kierownika danej jednostki na potrzeby konkursu. Treść listu musi uwzględniać informacje z listy kontrolnej tzw. STEM Impact Award Letter of Invitation Checklist.
Życiorys
Życiorys według wzorów amerykańskich (bez zdjęcia, daty urodzenia, stanu cywilnego itp.), uwzględniający istotne doświadczenie zawodowe oraz dorobek naukowy i badawczy, w tym nagrody, publikacje (również te będące w recenzji lub w druku), staże, konferencje, patenty (także zgłoszenia patentowe) oraz inne znaczące osiągnięcia kandydata.
Listy rekomendacyjne
Dwa listy rekomendacyjne przygotowane przez osoby wskazane przez kandydata. Kandydat zamieszczając w formularzu zgłoszeniowym adresy mailowe dwóch osób zaprasza je do przygotowania rekomendacji. Na podane adresy wysyłane są dane do logowania oraz instrukcje dotyczące przygotowania rekomendacji. Należy upewnić się, że wszystkie rekomendacje zostały poprawnie wystawione przed wysłaniem zgłoszenia. Kandydat nie ma wglądu w treść rekomendacji.
WAŻNE: Wymagane są dwa listy rekomendacyjne. W przypadku pojawienia się komunikatu systemowego o konieczności wskazania brakującej trzeciej osoby rekomendującej, w trzecim polu należy umieścić własny dodatkowy adres email. Jest to tymczasowe obejście problemów technicznych w elektronicznym systemie składania wniosków.